26.02

Mallorca

Z posledního soustředění v teple se vrátil kompletní tým České spořitelny–Specialized. Před prvními závody jeho závodníci již ladili formu...

Mallorka, největší z Baleárských ostrovů a také největší španělský ostrov vůbec, je oblíbenou destinací cyklistů v rámci zimní přípravy. Nejinak je tomu i u týmu Česká spořitelna–Specialized, jehož barvy hájí kromě mistra republiky v XCO Pavla Boudného a nové posily Matouše Ulmana také další elitní i hobby jezdci. Ostrov si oblíbili pro jeho rozmanitost a pro svůj poslední tréninkový pobyt v teple využili zázemí hotelu Iberostar Royal Cristina nedaleko jedné z nejznámějších pláží Mallorky.

Na rozdíl od hobby jezdců, kteří tvořili většinu českého osazenstva hotelu a přicestovali najet základní objem kilometrů, bylo cílem bikerů České spořitelny–Specialized již pomalu ladit formu před prvními závody. Ostrý start do sezony je totiž čeká již na konci března v rakouském Langenlois. Elitní závodníci týmu, tedy Pavel Boudný, Matouš Ulman, Petr Šťastný, Dominik Buksa, Jiří Daněk a Denisa Stodůlková za sebou již navíc jeden pobyt na Mallorce a na Kanárských ostrovech měli, takže jejich cílem již bylo pracovat v intenzitách. Tým doplňoval také triatlet Jan Kubíček, který příznivých podmínek na Mallorce využíval nejen k tréninku na kole, ale i k běhu a plavání jak jeho sport vyžaduje.

Tréninkovou morálku všech závodníků si pochvaloval i manažer týmu Radim Kořínek, bývalý profesionální biker a olympionik, který na Mallorku přiletěl také. „Kluci mají najeto kolem 2500-2800 kilometrů za měsíc. Mají za sebou už tři soustředění, takže by měli být na sezonu nachystaní. Kus práce přes zimu má za sebou Denisa Stodůlková, ta vypadá po zimě výborně. Jen Matouše Ulmana tady trápila horečka, ale věřím, že vše vyleží a v klidu se vrátí do tréninku,“ prozradil Radim Kořínek.

Trénink na Mallorce probíhal výhradně na silničních kolech. Pavel Boudný sedlal S-Works Roubaix, ostatní závodníci model Tarmac a Denisa Stodůlková dámské silniční kolo S-Works Amira. Vše samozřejmě od značky Specialized, která je titulárním partnerem týmu. Denně trávili na kolech pět až šest hodin. „V prvních dnech soustředění mířily tréninky do rovin a zvlněného terénu, v druhé půlce už závodníci jezdili výhradně v kopcích a často nakukovali do závodních intenzit,“ popsal průběh soustředění Radim Kořínek.